Czym jest pozycjonowanie w Google (SEO)?

W zasadzie trudno wyobrazić sobie obecnie funkcjonowanie jakiegokolwiek biznesu bez jego istnienia w sieci. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, możemy zdecydować się na kampanie linków sponsorowanych, reklamy wideo w serwisie YouTube, reklamy banerowe czy pozycjonowanie w Google. Pozycjonowanie stron, czyli SEO,  to proces, który pozwala na pozyskiwanie klientów z sieci. Na czym polega? Czy warto inwestować w optymalizację stron? Kiedy zdecydować się na lokalne pozycjonowanie, a kiedy na ogólnopolskie?

Czym jest pozycjonowanie strony w wyszukiwarce?

Jeśli interesuje nas budowa marki w internecie, warto przyjrzeć się bliżej pozycjonowaniu. To proces, dzięki któremu możliwe jest zwiększenie widoczności strony www w wyszukiwarkach internetowych, np. Google. Wysokie pozycje w TOP 10 przekładają się z kolei na zwiększony ruch na stronie, a co za tym idzie, na większej sprzedaży. Dla wielu branż to właśnie SEO jest kluczową usługą dla rozwoju firmy. Przykładowo, gdyby sklepy internetowe nie inwestowały w optymalizację, w zasadzie nie miałyby racji bytu.

pozycjonowanie

Jak ustalane są pozycje w wyszukiwarkach?

Gdy internauta wpisuje w wyszukiwarkę internetową dane słowo kluczowe, w wynikach otrzymuje listę stron internetowych. Kolejność witryn jest ustalana przez zaawansowane algorytmy Google. To właśnie one analizują, a następnie przeliczają całe mnóstwo czynników rankingowych. Bazując na tych czynnikach, ustalany jest ranking stron, ich pozycje w wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych.

pozycjonowanie lokalne

Czym są słowa kluczowe?

Ogromny wpływ na to, czy optymalizacja stron www przyniesie oczekiwany efekt, ma dobór słów kluczowych. Przeważnie słowa kluczowe ustala się w porozumieniu z klientem, gdyż to on zna najlepiej swój biznes. Po stronie agencji SEO jest jednak ocena fraz, pomoc w ich doborze oraz sugestie odnośnie do ewentualnych zmian. Agencja oszacuje konkretne frazy pod kątem ich popularności, aby mniej więcej określić, na jaki ruch na stronie może liczyć klient po optymalizacji.

Pozycjonowanie Kielce – SEO lokalne czy ogólnopolskie?

Do wyboru mamy pozycjonowanie lokalne lub ogólnopolskie. Jeśli klient prowadzi lokalną firmę i świadczy swoje usługi na terenie miasta lub dzielnicy, warto skupić się na frazach kluczowych powiązanych z lokalizacją. Duże strony firmowe, sklepy internetowe wymagają pozycjonowania ogólnopolskiego. W drugim przypadku często uwzględnia się w słowach kluczowych frazy z tzw. “długiego ogona”. Są to niszowe, bardziej rozbudowane słowa kluczowe.

seo

Jakie są zalety pozycjonowania stron internetowych?

Przede wszystkim można liczyć na zwiększenie widoczności strony www. Witryna będzie pojawiała się w wynikach wyszukiwania wysoko na rozmaite słowa kluczowe powiązane z daną branżą. W efekcie przełoży się to na ruch w witrynie, zwiększenie sprzedaży, wzrost liczby kontaktów itd. SEO pomaga także w budowaniu pozycji lidera w branży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *