Czym jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie to doskonały sposób na to, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców z naszymi produktami lub usługami, a jednocześnie skutecznie wypromować swój biznes. W przeciwieństwie do innych działań marketingowych, pozycjonowanie jest długim procesem, jednak zapewnia długotrwałe efekty. Po czym można poznać skuteczne SEO? Jakie działania się składają na SEO?

Co to jest pozycjonowanie?

Obecnie praktycznie każdy poszukuje informacji za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych, np. Google. Usługa pozycjonowania stron czy sklepów internetowych – SEO, czyli Search Engine Optimization – jest zbiorem działań, których celem jest korzystny wpływ na wyświetlanie się strony internetowej na pierwszej stronie wyszukiwania Google (tuż pod linkami sponsorowanymi, czyli reklamą Google Ads).

Najbardziej efektywnym sposobem na to, aby zwiększyć popularność strony www, jest skorzystanie z oferty pozycjonowania. Dzięki niej zwiększymy pozycję naszego biznesu w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Usługa SEO dotyczy wyłącznie naturalnych wyników wyszukiwania, które zwane są także organicznymi. Są one efektem działania mechanizmu indeksującego wyszukiwarki Google. Nie dotyczą płatnych kampanii reklamowych.

Na czym polega proces pozycjonowania stron?

SEO to bardzo złożony proces, który wymaga zarówno zachowania ciągłości, jak i nieustannej aktualizacji. W końcu konkurencja w internecie jest ogromna. Działania rozpoczynają się od wyboru słów kluczowych, które są bezpośrednio związane z naszym biznesem. Po ich wpisaniu nasza strona internetowa ma się wyświetlać wysoko w wynikach wyszukiwania.

Kolejno prowadzone są prace optymalizacyjne w obrębie pozycjonowanej strony internetowej. Określa się także strategię budowania odnośników zewnętrznych. Tym wszystkim zajmuje się firma pozycjonująca, a konkretnie specjaliści SEO.

Ważne jest to, aby nie wybierać zbyt ogólnych słów kluczowych, jak np. stół. Konkurencja na ogólne frazy kluczowe jest ogromna. Jeśli prowadzimy lokalny biznes, warto zawęzić wyniki wyszukiwania do danej miejscowości, np. stół Kraków. To także większe szanse na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy faktycznie w danym momencie poszukują stołu w Krakowie.

Efektem prowadzonych działań optymalizacyjnych jest wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania po wpisaniu wybranych słów kluczowych. Jak wskazują badania, internauci często ograniczają przeglądanie wyników wyszukiwania do dwóch pierwszych stron. Efekty tego rodzaju promocji są bardzo duże. Jeśli wybierzemy sprawdzoną firmę od SEO, wyprzedzimy konkurencję i pozyskamy nowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *