Kampanie Google Ads (AdWords) – czym są?

Kampanie Google Ads bardzo często są wykorzystywane jako wsparcie dla pozycjonowania. Dawniej były nazywane kampaniami AdWords. Są to płatne działania reklamowe w wyszukiwarce Google. Co istotne, reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcia reklamy, a nie za jej wyświetlenie. Cena za pojedyncze kliknięcie jest ustalana w modelu licytacyjnym. Będzie zatem zależna od konkurencji w danym momencie. Aby precyzyjnie kierować reklamy w obrębie wyszukiwarki, stosuje się słowa kluczowe, które określa reklamodawca. To dlatego kampanie Google AdWords są tak trafne i dopasowane do zainteresowań oraz oczekiwań odbiorcy.

Rodzaje kampanii Google Ads/Adwords

Kampanie Reklamowe w Afterweb mogą przybierać rozmaite formy, dzięki czemu można je dopasować do indywidualnych potrzeb. Do wyboru są:

  • Linki Sponsorowane – reklamy tekstowe, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google w odpowiedzi na konkretne frazy lub słowa kluczowe wpisywane przez internautów. Kampania ta polecana jest niezależnie od branży, w jakiej działa klient.
  • Remarketing – reklama wyświetlana użytkownikom, którzy mieli już kontakt z wybraną stroną internetową. Pozwala na powrót do niezrealizowanych zakupów, budowanie świadomości marki.
  • Reklama Display – pozwala na wyświetlanie reklam na innych stronach w ramach sieci reklamowej Google.
  • Zakupy Google – reklama opierająca się na wyświetlaniu produktów w wyszukiwarce Google w formie zdjęcia produktu razem z jego ceną oraz nazwą.

Ile kosztuje reklama Google Ads?

AdWords to system aukcyjny, zatem o kosztach reklamy będą decydować stawki oferowane przez konkurencję. Do dyspozycji są narzędzia do estymacji zasięgu kampanii i kosztów, ale trzeba mieć na uwadze fakt, że to jedynie szacunki. Nie da się zatem z góry powiedzieć, ile zapłacimy za konkretne kliknięcie.

Decydując się na reklamę w wyszukiwarce, zasada będzie stosunkowo prosta – zapłacimy o jeden grosz więcej niż konkurent. W przypadku, gdy konkurent zaoferował 1 złoty, my za kliknięcie zapłacimy 1 złoty i 1 grosz. Stawka, którą deklarujemy, to górna granica, zatem za kliknięcia możemy zapłacić dużo mniej, natomiast nigdy więcej. Rozpiętość cen będzie różna w zależności od branży.

Dodatkowo warto pamiętać, że Google chce dostarczać internautom treści wysokiej jakości. Im lepsza będzie kampania, tym mniej możemy zapłacić. Zawartość strony internetowej powinna być spójna z reklamą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *