Coraz więcej osób decyduje się na robienie zakupów w sieci. Aby zdobywać rzesze zaufanych klientów, e-sklep musi być intuicyjny, przejrzysty, umożliwiać dokonanie zakupu w kilku krokach. Na czym polega projektowanie sklepów internetowych i z jakich etapów się składa?
Projektowanie sklepów internetowych krok po kroku
Sklep internetowy powinien być skrojony na miarę. Nieco inaczej wyglądają sklepy odzieżowe, a inaczej sklepy ze zdrową żywnością. To dlatego tak ważnym krokiem jest poznanie potrzeb sprzedawcy. Projektowanie e-sklepu rozpoczyna się od rozmowy, aby możliwe było uwzględnienie celów biznesowych danej firmy i stworzenie narzędzia prowadzącego do ich realizacji.
Kolejny krok skupia się wokół funkcjonalności sklepu internetowego. Można zdecydować się na standardowe rozwiązania dla e-sklepu lub wybrać indywidualną rozbudowę oprogramowania według indywidualnych potrzeb.
Jak wygląda e-sklep?
Sklep internetowy powinien być również atrakcyjny wizualnie. Istnieje możliwość zaprojektowania indywidualnej oprawy graficznej. Musi być ona dopasowana do branży, w jakiej ma działać sklep. Na tym etapie także ważna jest rozmowa ze sprzedawcą. Wówczas zbiera się informacje o rynku, firmie, potencjalnych klientach, asortymencie. Cenne są wszelkie uwagi dotyczące wyglądu sklepu. Projekt przed wdrożeniem jest przesyłany do akceptacji.
Dedykowany sklep internetowy
Oprogramowanie sklepu internetowego można w stu procentach dopasować do wymagań sprzedawcy. Dzięki temu otrzymuje on rozwiązanie szyte na miarę. Dedykowany sklep internetowy można modyfikować i rozbudowywać. Warto mieć na uwadze fakt, że projektowanie sklepów internetowych jest ciągłym procesem. Należy reagować na zmiany na rynku, aktualne potrzeby. Nawet na długo po uruchomieniu e-sklepu może zajść konieczność wdrożenia pewnych zmian.
Stworzenie profesjonalnego sklepu internetowego trwa przeważnie kilka tygodni. Im więcej będzie usług dodatkowych, tym dłuższy będzie czas realizacji zlecenia. Profesjonalna firma powinna na etapie wstępnych rozmów oszacować czas niezbędny do stworzenia e-sklepu. Projektowaniem zajmują się doświadczone osoby z branży e-commerce. Nad jednym projektem pracuje kilka osób – grafików, projektantów, webmasterów, copywriterów – aby całość przebiegła sprawnie i na najwyższym poziomie. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie założonych celów.